Barbacka tur.

Idag så sov jag och celina till klockan tre.. Fick världens chock när jag vaknade och såg vad klockan var. Tycker inte om att sova bort hela dagen men är ju ganska skönt ibland. Jag for till stallet ganska direkt efter jag vaknat. Att mocka idag var motsattsen till kul. Hästarna har stått inne länge och dessutom så har Vannis gått runt rätt mycket då hon blivit orolig av raketerna. Slutade med att jag kastade ut i stort sätt allting sedan fyllde jag på med nytt spån. 
 
Sedan skrittade jag ut barbacka tillsammans med Kelsie. Det var väldigt kallt och blåsigt men vi hade det mysigt ändå. Ska skritta ut med Kelsie imorgon också tror jag. Kan vara bra för Vannis att få ta det lite lugnt nu. När jag skulle släppa ut henne i hagen efter jag ridit vid klockan halv sju så var det några idioter som sköt raketer. Vannis blev väldigt orolig. Satte in lite hö i hagen och se om hon lugnade ner sig. Hon åt och var någorlunda lugn men så fort jag började gå där ifrån fick hon panik. Hon höll på att krypa ut ur hagen så fick ta in henne. Blir så irriterad att folk har så svårt att förstå det faktum att man skjuter raketer klockan 00.00 1 januari. Vad är det som är så himla svårt att förstå egentligen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0