Ber om ursäkt!

Nu har uppdateringen varit riktigt kass. Beror på att jag varit väldigt orolig över min älskade ponny de senaste dagarna. Hon har ju varit svullen till och från och när jag longerade igår såg hon inte alls bra ut i skritten.. Var verkligen helt förstörd och satt i boxen i ungefär en timme igår och bara stor grät. Men efter att ha hört runt med lite olika och även visat filmer från då jag longerar henne känns det bättre. Mest troligast är det bara hennes rörelse störning som spökar! Har faktiskt glömt bort att hon ens har den. "Graden" av rörelsestörningen kan variera. När hon vilat syns den rätt mycket och framförallt i skritt. Sedan värmer hon bort den ju mer man rör på henne. Hysterisk som jag är hann jag ju inte tänka så långt. Vågade dessutom inte longera mer än tre minuter för trodde stackarn skulle dö.
 
Men hon lever iallafall och mår förhoppningsvis bra. Ska longera imorgon igen och se hur det ser ut i traven. Kan inte gå så mycket efter hur hon ser ut i skritten just för att man ser hennes rörelsestörning så mycket där. Man tänker ju som inte på den när man sitter på. Känner mig lite dum som inte ens tänkt på det haha. Antar direkt att min ponny kommer dö. Det här med att hon är svullen är fortfarande lite av ett mysterium. Men eftersom hon varit så fin att rida så tror jag inte det är något allvarligt. Vi får se, hon har fått ta det väldigt lugnt några dagar nu iallafall så ska prova rida på tisdag eller imorgon, vi får se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0