Clinicen.

Uppe med tuppen - klockan åtta var alla hästar ute och vi satt i bilen påväg till Umeå. Vid klockan tio drog clinicen igång. Det hela började med att Rolf red en häst som han då aldrig ridit innan. Han förklarade väldigt mycket medan han red. Maria Gretzer var även med och pratade en hel del hon också. När han ridit och även hoppat den hästen klart var det en grupp på tre stycken ryttare som fick rida för honom.
 
Efter den gruppen var det en timmes paus ungefär. Efter det red han en till häst som han heller aldrig suttit på innan som var lite mer rutinerad ska jag tro, den andra var väldigt ung. Även där förklarade han väldigt mycket medan han red. Jag blir så inspirerad av att bara se Roffe rida. Han är så mjuk i sin ridning och får allt att se så enkelt ut, även fast han aldrig ens suttit på hästen innan! När han ridit klart den hästen hade han två grupper till som han hjälpte. Mellan grupperna kunde man fråga olika frågor också som han svarade på.
 
Jag har spenderat sex timmar i ett kallt ridhus med en rygg som gjorde ont som aldrig förr men oj så värt det var! Är så himla taggad att få komma igång och rida nu. Har ju trots allt inte ridit ett seriöst pass (måste få dra till med ett originellt skämt..) sedan förra året HA-HA..  
Är fortfarande lite kluven vad jag vill med denna sport men nu känns det som jag åtminstonde är nog inspirerad att göra ett nytt försök! Har även lite mer av den inställningen att nu jäklar ska det bara gå, nu ska vi bli bättre än aldrig förr. Nä vill upp och rida NU. Får dock glatt vänta tills imorgon.. Vi kom hem först vid åtta då det var hemskt att köra från Umeå till Skellefteå, var snörök i sinne så man såg ingenting vissa stunder. Var nog klokt av mig att låta Jossan ta henne idag för har de som sagt inte trevlig i ryggen efter att ha suttit ner i nästan tio timmar, om man även räknar med bilresan dit och hem + själva clinicen. Men imorgon - då ska vi markarbeta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0