Det här med tid..

Idag började ju skolan om igen efter lovet. Skolan har jag verkligen inte saknat, kanske saknat det här med rutiner lite iallafall. Blir lätt att man är uppe hela natten och sedan sover hela dagen när man inte går skola, vem känner igen sig? Det gör iallafall jag. Men att ha häst är väldigt tidskrävande om ni frågar mig iallafall. Hur snabb jag än försöker vara i stallet är jag aldrig där mindre än tre timmar och nu snackar vi minst! Är lätt där i fem timmar och borstar och håller på. När man inte går skola kan man lägga all den tid man vill på hästen, när man gå skola måste man ju.. Gå skola också? Onödigt..
 
Att gå i skola, fara till stallet, hinna plugga och dessutom komma i säng i tid - hur får folk det att funka? Där någonstans emellen ska man ju hinna äta, gå på toa och möjligvis försöka andas också. Ja för mig skiter sig mina tidsplaner direkt, tidsoptimist som jag är. Tycker det är så tråkigt också att alltid måsta skynda sig i stallet. Är nästan bara på helgerna man har tid att stå och mysa eller göra de där extra sakerna i stallet som att smörja osv. Man får ju försöka prioritera men känns som det inte finns nog många timmar per dygn. Blir så stressigt alltihop. Är hemma vid 9-10 på kvällen från stallet och då ska jag plugga? Då är det ju bara säga adjö till att komma i säng i tid. Haha åh så jobbigt. Längtar till att få ta studenten. Fast då ska man ju jobba också? Eller i och för sig har man ju inga läxor då. Vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg förutom att skriva av mig lite frustration och kanske få bekräftat att folk har samma problem som jag så jag känner mig mindre ensam haha.. Tydligen är min prioritering inge vidare heller då jag sitter här och skriver ett totalt ovärt inlägg när jag egentligen borde duscha och sedan sova... Hoppas ni alla lyckas bättre med era tidsplaner och liv än jag, godnatt & adjö..
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår inte heller hur folk har tid, precis som du så stressar jag ihjäl mig, speciellt när man slutar kring 4..

2016-01-18 @ 01:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0