En lite väl galen uteritt..

Idag blev det en uteritt. Vannis var alldeles för överladdad men kul hade vi då verkligen. Är ju väldigt roligt att hon tycker det är roligt att få komma ut, men idag blev det kanske lite väl roligt stundvis hehe. Skritt fanns ju i vanlig ordning inte med på världskartan. Hon studsade mest bara runt och det fanns inget roligare än att få galoppera. Tror hon har finslipat lite på hennes bakutsparkar för oh my - jag hängde löst ett par gånger kan jag meddela! Så här störd brukar hon inte vara. Men får skylla mig själv så jag ridit ute alldeles för lite! Klart hon blir övertaggad när hon äntligen får komma ut. Skärpning från min sida, inte okej haha..
 
Tydligen tyckte inte min ponny att gårdagens hoppning räckte. Idag bestämde hon sig nämligen att hoppa över en vägbom. Är lite klurigt att förklara men är iallafall som en liten "grind" över vägen sen är det en liten öppning där det är meningen att man ska rida igenom. Travade och saktade av till skritt (försökte iallafall) och Vannis trippade mest bara runt. Från ingenstans bjöd hon på världens luftsprång och fattar sedan galopp. När jag väl återfått min balans har min ponny redan fått sikte på "grinden".. Försökte verkligen stanna men icket, hon galopperade med spetsade öron och hoppade och bjöd på några riktiga glädjespång efteråt. Så kul att hon till och med tjöt av lycka. Trodde faktiskt inte hon skulle hoppa, var helt säker hon skulle springa bredvid den som man egentligen ska. Går det hitta en härligare ponny än min lilla gul? Tror inte det. Oj så glad man blir av henne, även om det är med livet som insats!

Annars funkade bromsen finfint trots att själva ponnyn mestadels var uppe i luften och trippade omkring. Det är något jag älskar med Vannis, det spelar ingen roll hur pigg hon är - hon sticker aldrig! Hon kan bli lite stark men det spelar ingen roll hur snabbt du låter henne galoppera bromsen funkar alltid, dock kan den ta lite dåligt ibland så bromssträckan blir aningens längre än planerat ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0