Galenpanna.

Börjar starkt fundera som hästens humör och vädret hänger ihop haha. Vad tror ni? För Vannis stämmer det nog. Idag var det riktigt kasst väder, mer eller mindre snöstorm och kallt. Fick mig ett gott skratt då jag hämtade en väldigt grinig vannis i hagen. Hon stod med ryggen vänd mot blåsten sen hade hon sänkt huvud och på nått sätt "krypit in" med huvudet i sitt halstäcke. Hals delen var alltså över öronen så man såg knappt hennes huvud. Haha såg väldigt roligt ut, önskar jag hade fotat så ni fick se hur lustigt det såg ut. När vi gick till manegen och tillbaka gick hon även med sitt huvud bokstavligt talat tryck mot min rygg för att slippa blåsten.
 
Hoppade upp och Vannis var väldigt studsig och med en hel del spring i benen. Var all energi kommer ifrån vet jag inte.. Lite grinig var hon också på det mesta men det släppte ganska direkt hon blev lite sysselsatt.  Red fram kravlöst i alla gångarter sedan fick hon busa av sig lite. Hoppade några språng på ett par räcken på ungefär 60cm som stod framme. Vi bara busade och hade roligt. Lite för kul då Vannis råkade sparka ett litet hål i väggen hehe.. ops..
 
Sedan travade jag mycket i en lite lägre form. Hon bar upp sig fint till mesta dels och blev inte tung, lite obalanserad ibland men det är något vi måste träna på. Tränade lite på det Cissi tipsade om igår. Gjorde övergångar och efter ett tag blev hon riktigt fin! Red ju som sagt i en lite lägre form utan för mycket krav, mest bara lättare jogging med mycket serpentiner för att få henne loss i båda sidorna. Men en riktigt härlig känsla bjöd hon på ändå. Tycker om min fina ponny väldigt väldigt mycket!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0