Ingen höjdare

Skulle rida på utebanan idag då alla maneger var upptagna. Hann inte rida länge innan jag inser att underlaget inte alls var någon höjdare. Vannis var lite konstig också för den delen. Gick varken svänga eller bromsa. Efter ett tag blev det bättre. I skritten var hon fin men i traven blev hon genast spänd. Tror hon hade lite träningsvärk från igår. Hade ont i ryggen så min ridning var ju inte till någon hjälp heller. Får så ont så kan inte fokusera på något annat nästan. Har ingen koll på resten av kroppen av alls så vet som inte vad jag håller på med haha.. Sitter mest där helt handlingsförlamad och skumpar runt.
Blev bara en galopp mest pågrund av underlaget. Gick sedan och red på parkeringen. Inte den största ytan att rida på men underlaget var då betydligt bättre.  Blev lite mer trav där innan Olivia fick rida henne lite. När jag kom tillbaka fick jag veta att det var ledig i gamla manegen hela tiden. Dom hade bara glömt inte ändrat på schemat. Blir så irriterad.. Hur svårt kan det vara att ändra schemat som man planerar efter?
 
Olivia har fotat både porträtt bilder och ridbilder på mig och Vannis idag. Då Vannis mest var spänd och stretig idag blev det knappt några ridbilder tyvärr. Porträttbilderna däremot blev jätte fina så dom kommer ni få se senare!
 
Bjuder på några ridbilder var vi ser helt okej ut iallafall ;)
Justja, har haft borta detta ländtäcke ett rätt bra tag. Hade ridit ut och det var blött så hängde det i stallgången där man kan hänga täcken. Dagen efter var det borta, fattade ingenting. Sökte igenom hela stallet och skrev även ett inlägg på våran facebook sida men ingen hade sätt till det. För inte så länge sen hängde det på samma ställe igen. Börjar fundera om någon snott det sedan fått dåligt samvete och lämnat tillbaka det. Är glad det är tillbaka iallfall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0