Jasså nu är det vinter?

 
Nu har vinter bestämt sig att dyka upp. Har pendlat mellan minus 5 grader och 5 plusgrader ungefär. Kan ju säga jag fick en chock när termometern stod på -30 grader imorse! Mammas bil klarar inte riktigt av den kylan så fick bli en snabbis i stallet då bilen blev tvungen att stå på tomgång medan vi var där. Stackars Vannis stod dessutom med sitt kallare täcke då jag inte hunnit ta fram den andra. Var ju inte i stallet igår och räknade inte med att det skulle bli kallare än -15 ute. Stackars stod och spände varje muskel i kroppen. Hon är ju dock smart så hon hade smitit in i sin grannes hage som dessutom har höbal, smart att äta för att hålla värmen uppe right? ;)
 
Tog på henne ett tjockare täcke och for ut och promenerade i ungefär 15 minuter medan mamma mockade. Vannis var gaaalen! Hon studsade och sparkade bakut hela tiden. Dessutom frös ju känselstråna på mulen till is så det blev hon irriterad över också. Såg ut som hade head shaking samtidigt som hon försökte bocka haha, såg helt galet ut. Innan jag kom tillbaka till stallet trodde jag helt ärligt jag skulle frysa ihjäl. Fyyy så kallt det var!
Hur irriterande är det inte, när undelaget är bra är det för kallt att rida ut. Är ju inte så schysst mot hästen att annat än skritta i denna kylan. Man vet ju själv hur jobbigt det är att andas när det är kallt... När vi kom tillbaka från promenaden så fick hon komma in. Känns så onödigt hon ska stå ute för hon spänner sig bara och fryser, dessutom smiter hon bara över till Morris igen så.. Borstade henne, lindade benen sen fick hon gå in och äta. Imorgon, så jäklar ska jag rida! Blev ju inget idag då vi blev tvugna att skynda oss ifall vi inte ville gå hem hehe..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0