Lugna dagar.

Vannis har fått ta det väldigt lugnt sedan torsdags. I torsdags joggade ju Altea henne lite lätt, i fredags for jag ju bara ut på en skritt tur med Kelsie. Igår for jag ut och skrittade tillsammans med Kelsie igen. Var ju tänkt jag skulle rida ut(alltså galoppera och sådant haha) men det tillåter inte underlaget. Det är bara is och även fast hon har broddar så halkade hon lite när vi bara skrittade.. Sen är det ju stenhårt för den delen också. Suger ju att underlaget skulle bli så här nu när man är ledig och vill passa på att rida ut medan det är ljust.. Var dock snö på terrängbanan så travade lite där i kanske 10 minuter. Jäklar vad det gick undan, hon travade fram som ett ånglok och passade på att tjuvgaloppera och bralla en hel del också.
Idag fick hon vila. Jag kände mig inte på det bästa humöret. Tog in och borstade lite på henne sedan fick hon gå in och äta sin kvällsmat. Blev ganska många timmar i stallet idag ändå, mockade osv sedan pratade jag med lite Cissi och passade på att busa med hennes valp när hon är i stallet. Var då på mycket bättre humör när jag kom hem.
 
Imorgon blir det Jossan som motionerar Vannis. Ska hjälpa henne imorgon också och tänkte hon skulle få hoppa lite.Vannis har ju inte hoppat sedan pay & jumpen så kan tänkta mig hon kommer vara taggad. Då Vannis ofta blir så studsig när man hoppar i vanliga fall så då överlåter jag det till Jossan imorgon då jag får så ont i ryggen hehe.. Funderar lite på vad dom ska få hoppa.. Kanske någon bana? Vi får se vad jag hittar på ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0