Markarbete.

Sorry för uppdateringen, har inte haft ork. Igår blev det iallafall markarbete för Vannis. Ställde upp fyra stycken sockerbits hinder i en "fyrkant". Övningen är väldigt klurig att förklara så gör en fin paint bild så ni förstår bättre eller kanske förvirrar er mer haha. I vänster varv var Vannis jätte fin. Hon bytte knappt galopp eller bröt av under hela övningen. Hon hade en fin taktfast galopp och var samtidigt väldigt avslappnad. I andra varvet som är henne svårare varv blev det lite jobbigare. Fokusen låg mycket att runda henne aningen mer för skänkeln då hon har svårare för det i detta varv. Hon tjurade inte alls vilket hon har tendens att göra när jag ber henne flytta för skänkeln. Hon gjorde det jätte fin även om hon fick kämpa på lite mer i vänster varv! Är så nöjd över henne. Kan tänka mig hon hade lite träningsverk sen barabacka passet dagen innan så red inte speciellt länge. 
 
Ber om ursäkt för otroligt ful bild, paint har aldrigt varit min grej haha.. Får hoppas mina vägar inte var så där skeva när jag red.. Mer hoppas ni förstår övningen lite bättre iallafall. En riktigt roligt övning som lägger både hästens och ryttarens fokus och samspel på prov! Lätt att bygga fram också. Så rullar man bara på "hindrena" så många varv det behövs innan det känns bra och byter varv och gör samma sak där.
 
Idag blev det en mysig uteritt tillsammans med Klara. Det var "bara -19 grader ute idag, men kändes faktiskt mycket varmare. Hästarna var riktigt taggade och båda bjöd på en hel del bakutsparkar och andra bus. Vannis var inte lika galen som hon brukar, hon har ju gått två hårda pass så det var tur det, annars tror jag faktiskt jag flygit av idag. Nu stod hon mest och studsade på stället och småsparkade, inte lika många känguruskutt som hon brukar. De är dom som är lite kluriga, från ingenstans flyger hon rakt upp i luften och sedan sparkar hon bakut. Finns inget hon tycker är så roligt som uteritter. Kan meddela att jag hängt löst ett par gånger ;) 
 
Blir det som planerat imorgon rider vi ett dressyr pass för Cissi. Vi får se hur det löser sig med skjuts och allting. får hoppas det löser sig för skulle vara väldigt roligt att få rida för henne. Börjar vara ett tag sen nu!
 Två bilder från idag<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0