Pay & jump

Hann faktiskt rida fram i lugn och ro idag. Brukar ju vara lite av en tidsoptimist. På framridningen var det dock massor med hästar så jag kunde inte fokusera alls så det blev ingen höjdare ändå. På framhoppningen til LBn var hon alldeles för taggad på hindrena till en början. Efter ett tag lugnade hon ner sig och väntade fint.
 
Inne på banan slog det som om lite grann.. Jädrar vad stark och taggad hon blev. Syns inte så mycket på filmen men fick kämpa en aning för att hon inte skulle sticka iväg haha. Trots att min ridning var riktigt kass så var ponnyn en stjärna. Hon hoppade jätte fint och man kändes stor skillnad på hennes språngkurva på de hindrena då jag faktiskt red och hjälpte henne. Annars blev det lite flackt. Nollade iallafall den klassen var riktigt nöjd över allt förutom just min egna insats.
 
Framhoppningen till LAn kändes lite mindre bra. Vågade inte riktigt rida med benen och tyckte det kändes jätte högt. Väl inne på banan kändes det inte alls lika högt. Hela banan gick super fram till kombinationen som var nummer sex. Har ju inte hoppat kombination sedan maj så höll ju på att skita knäck. Blev handlingsförlamad och slutade rida helt. Vannis kändes av det och blev lite osäker. Men bestämde mig i sista sekund och la på benen och hon hopppade jätte fint. Dock fick vi med oss lite väl mycket fart mot sjunde hindret. Red med handbromsen och inga ben hela vägen fram så blev ett stopp. Vannis gjorde helt rätt som stannade och jag tar på mig det stoppet helt och hållet. Red riktigt dåligt. Annars är jag såå nöjd över idag! Ponnyn kunde inte skött sig bättre och hon får alla guldstjärnor som går att få! Är lite besviken över min insats men det är bara försöka göra det bättre nästa gång. 
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var inte så hård mot dig själv:-) Du är så schysst mot din ponny å tar sånt ansvar för din ridning Tänker alltid på Vannis i första hand Ni är ett superpar:-)

2016-01-31 @ 10:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0