Spänd ponny

Idag fick jag äntligen träffa min sessa igen. Hon var dock inte lika glad att se mig som jag var att se henne. Till en början fick jag massor med pussar men sen kom hon som på sig att jag faktiskt övergett henne i två hela dagar. Då blev hon lite grinig igen. Men efter lite mutor så var hon på bra humör igen. Red i nya manegen. Trots att klockan var halv nio så delade vi den med tre andra ekipage varav en hoppade serpinter över hela ridhuset. Bra träning för Vannis. Idag hann jag inte ens börja trava innan ponnyn hade bockat första gången.. I skritt..'
 
Fick henne aldrig att slappna av idag. I galoppen sprang hon mest och så fort jag mjuknade i handen stack hon istället för att söka sig neråt. I traven var hon lite väl springig men betydligt finare där. Hon har fortfarande lite svårt att balansera upp sig i galoppen, men det blir bättre. När jag skrittade i slutet var hon iallafall jätte fin med en härlig bjudning framåt så får försöka fokusera på det positiva istället. Imorgon är det iallafall Pay & jump som gäller. Ni får hålla tummarna för oss!:D
 
Bjuder på en gammal arkiv bild. I helgen ska jag fixa massa nya bilder då Olivia är på besök. Hon ska få stå en hel del bakom kameran tänkte jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0