Stor lättnad.

Igår så vågade jag rida Vannis igen. Hon kändes jätte fin trots att hon var alldeles för pigg till en början. Hon bockade och sparkade då vi travade, haha det var en ny upplevelse. Blev inge galopp då hon var så överladdad och vill inte hon ska busa för mycket. Hon kändes jätte fin och inte alls ofräsch på nått sätt. Hon var trevlig och slappnade av bra i slutet.
Dock var benet fortfarande jätte svullet efter jag ridit. Blev så himla förvirrad då benen kändes jätte fina innan jag red. Hon var dock varken halt, öm eller varm. Bara svullen. Ni vet blodådran som går längst benet på insidan på hästen så att säga. Den var jätte svullen och även runt om blodådran. Såg förskräckligt ut. Var säker min ponny skulle dö helt ärligt.. Avanmälde mig från helgens Lotta kurs. Var så jädra taggad att få rida för Lotta igen men tror alla håller med mig om att hästens välmående är så mycket viktigare än en kurs, det kommer ju fler!
 
Idag skulle jag prova rida igen. Cissi och pappa skulle kika på benen efteråt. Blev ungefär tjugo minuters jogging och i en lång och låg form. Jisses så fin hon var! Cissi kollade och tyckte hon rörde sig jätte fint. Blev inget ansträngade pass så benen var inte alls speciellt svullna efteråt, utan nu var det bara blodådran som var lite "större" än vanligt. Vi spekulerade lite i detta och kom fram till att mest troligast beror på det att hon är lite förkyld för tillfället. Då kan blodådrorna svälla upp lite och även runt om ådrorna. Mest troligast är det bara det. Inget farligt alls!(tror dock fortfarande hon kommer dö). Vi skippar hur som helst kursen i helgen då jag vill ta det säkra före det osäkra. Vannis har inte gått två dagars hoppning sedan jag satt igång henne och vill att hon ska vara 110% fräsch om hon ska gå så hårt. Vi rider lite lättare pass några dagar och hoppas benen börjar se bättre ut. Hennes förkylning är helt borta och hon är bara lite hostig nu så då kanske benen ger med sig också. Vi får hoppas hon är fit for fight den 30e januari då det är dags för pay & jump istället! :D
 
Hua så orolig jag varit, min finaste vän<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0