Vilodag.

Igår  fick Vannis en välförtjänt vilodag. Efter jag ridit i tisdags var hennes sena rätt så svullen. Blev självklart orolig då det var på hennes "dåliga" ben. Då vi inte har något kallvatten i spolspiltorna för tillfället och min älskade blue lotion är slut så tog jag snö och höll mot benet i i ungefär 15 minuter. Lindade sedan så hon fick ha lindor över natten. Tror mest det beror på att hon fått stå inne hela måndagen och sedan skenat runt och busat med Callis i hagen när hon äntligen fick komma ut på tisdagen. 
 
Så igår vilade hon så jag mockade osv och hade sedan utfodring. Pysslade om henne lite och hennes ben var inte alls svullet och kändes exakt som vanligt. Idag blir det lite lättare jogging i ridhuset sen vågar jag nog rida som vanligt igen på fredag. Kanske far ut och joggar henne också beroende på underlaget och vädret. Vi får se vad som sker! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå vad hände med uppdateringen? Saknar att läsa ju :(

2016-01-17 @ 21:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0