Barbackahoppning.

Då Cissi skulle ha sin sadel idag fick jag rida barbacka. Hade planerat sen innan att hoppa några skutt idag inför helgens Lotta kurs. Hon har fått ta det lugnt inför tävlingen och inte hoppat annat än något litet kryss kanske. Fick bita i det sura äpplet och hoppa barbacka helt enkelt. Var inte helt lätt då ponnyn hoppade och studsade mest hela tiden. Hon lugnade ner sig efter ett tag iallafall så det var ju tur det. Dock fortfarande vääldigt studsig. Har hon dock rätt att vara nu när hon inte fått hoppa på ett tag.
 
Hon hade ett väldigt sug mot hindrena. Hon har nästan lite för mycket självförtroende nu för tiden och sticker gärna iväg så fort jag svänger upp mot ett hinder - "Håll i dig matte nu kör vi!!".. Min åsikt tar hon inte så mycket hänsyn till. Haha jag är då bara glad hon är så positiv och äntligen fått tillbaka sitt självförtroende så kan inte klaga!
Bjuder på en liten film som min lillasyster filmat, från de två sista rundorna vi hoppade då hon taggat ner, slutat överhoppa och väntade någolunda på mig! Ni får vara snälla, hoppa barbacka på en studsboll är inte det lättaste kan jag lova haha..
  

Kommentarer
Postat av: Smilla Åström

Vad fint det såg ut! :)

2016-03-12 @ 16:38:47
URL: http://equisport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0