Lottakurs dag 1

Idag var det äntligen dags för Lottakurs igen! Var nästan ett år sedan jag red för Lotta sist. Senast det var kurs var det ponnytävling samtidigt och gången före det hade Vannis varit lite svullen i benen. Så avstod från den kurshelgen. Men idag, då jäklar! Vi gjorde mycket nyttiga övningar där fokusen låg mycket på att ställa och flytta för skänkeln. Två saker jag och Vannis har lite problem med. Det gick lite trögt till en början men sedan släppte det och hon accepterade skänkeln. Hon var aningens övertaggad och stark emellanåt men ju mer vi galopperade desto mer lugnade hon ner sig. Eller hon lugnade väl inte riktigt ner sig men slappnade av bättre. Fick sitta emot mycket med sätet för att hon inte skulle tjuvöka och fara iväg. Men är ju bara kul att hon tycker det är roligt!
 
Vi hoppade en linje på tre hinder med 4-6 galoppsprång emellan. Vi varierade alltså galoppsprången. Trots att hon var väldigt pigg så lyssnade hon jätte bra på mina förhållningar. När vi sedan la upp tempot var det inga problem. Blev inte alls så mycekt hoppning idag då min stjärna till ponny satte allt på första försöket i stort sätt. Ger inget att hoppa massor i onödan då. Är så nöjd och stolt över min älskade ponny!
 
Bästa Fanny följde med och filmade, så här har ni en kort film från idag. 

Kommentarer
Postat av: Nelly

Åhh ni får det att se så himla lätt ut!! bäst är ni<3

2016-03-13 @ 16:48:01
URL: http://nellyborgstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0