Lottakurs dag 2

Banhoppning blev det på söndagen i vanlig ordning. Vannis var om det nu ens är möjligt ännu piggare. Vi hoppade banan på en lägre höjd först, efter vi hoppat fram såklart. Hon blev ganska stark mot vissa hinder, väldigt hoppglad alltså med andra ord. Vi hade ett litet lägre tempo medan hindrena var små. Vi höjde sedan upp banan till 110cm vilket blir MSVB för oss. Blev lite nervös då det var iallafall ett år sedan vi hoppade en så pass tekniskbana med både kombination och trippel på den höjden.
 
Vi skulle lägga upp tempot och få en mer "banhoppnings galopp". Lägga upp tempot? Inga problem, sa Vannis. Blev paff över hur otroligt het hon blev mot hindrena, det syns till min förvåning inte alls på filmerna men jääklar vad hon blir stark. Det brukar hon inte bli så visste inte riktigt vad jag skulle göra. Blev ett stopp på kombinationen först då jag hade ungefär noll kontroll på ponnyn haha. Vi gjorde om och gjorde rätt. Inga problem alls efter det! Annars hoppade hon allt jätte fint. Fick höra massor av fina ord av Lotta. Min motivation efter helgen ligger på topp! Är jätte nöjd över min galna guldponny<3 
 
Sista linjen, det blåa räcket till den vit/gröna/röda oxern syns det kanske att hon blir aningens stark. Korsgalopp på det också haha;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Filmen funkar inte:(

2016-03-17 @ 07:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0