Allt rullar på.

Allt går fortsatt framåt med Cottisen. Nu har han tuffat till sig och går fram överallt i stallet. Jag tycker bara om honom mer och mer för varje dag. Jag kan inte förstå att jag har sådan tur med hästar. Han är min femte häst och har helt klart stora skor att fylla men än så länge har han verkligen inte gjort mig besviken!
 
Har hunnit rida tre gånger efter sist jag uppdaterade. Debuten i nya manegen var inga som helst problem. Lite läskigt men han skötte sig så bra. Sedan fick han vila från ridning hela helgen. I måndags red jag i nya igen, var tänkt jag skulle rida ut men hann blir mörkt och hade ingen som kunde följa med. Han må vara tre år men man får en otrolig känsla på hans rygg! Dock har han så tjock päls så är rätt varmt för honom. Blir väldigt korta pass för vill absolut inte det ska bli för jobbigt för honom. Man känner att han har en sån jäkla energi i början men den försvinner ganska snabbt då han blir så svettig. Sen är det såklart en muskelfråga också. Men jag avslutar alltid passen då han har energi kvar och tycker det är roligt!
 
Igår red jag ut. Hade ingen som kunde följa med då heller men vill helst bara att han ska gå inne eller på banan max 2 gånger i veckan, helst bara en, så bestämde mig att fara ut ändå. Han var väldigt pigg och i galoppen bjöd han på massor av bus till och med! Bocka kan han helt klart. Men att jag har världens coolaste tre-åring är så sant som det är sagt. Han går fram överallt och var helcool. Pigg såklart men inte alls stressad trots att vi var helt själva. Inte alls så att han tvärvänder eller hoppar till för saker. Han stannar, kollar läget och sen så går han framåt igen som ingenting. Han är utan tvekan mer chill i skogen än en viss Vannis,13 år gammal haha!
 
Idag ska han ut på promenad och imorgon får han vila helt för då ska jag och hälsa på Vannis!!! Åhh vad jag längtar tills jag får pussa på min prinsessa igen!! Saknar henne såå mycket.
 
Snart, snart, snart<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0