Galenpanna.

Tycker bara om Cotten mer och mer för varje dag. Han är såå go! Dock vet jag inte riktigt var den plötsliga kondisen och energin kom ifrån.. Han är alltid väldigt pigg när man börjar rida men efter ett tag blir han ganska trött - inte längre. Och såhär pigg har han inte varit haha. När jag skrittade fram i fredags fanns inte skritt med på världskartan. Han taktade och travade hela tiden. Dessutom höll han faktiskt på att kasta av mig tre gånger! Han tvär vände och brallade som tusan haha. Pigg och framåt under hela ridpasset. Igår när jag var ute och promenerade skuttade han fram och småtravade hela tiden. Samma visa även idag när jag red ut. Han bjöd på några sjuhelvetes bakutsparkar när vi galopperade! Måste vara kylan som gett honom damp. Jag klagar dock inte, jag älskar det haha!!
 
Har även passat på att låta honom plumsa i djupsnön. Vi for ut tillsammans med Klara och Shana för ett tag sedan och plumsade i djupsnö. I torsdags longerade jag honom på hoppbanan där det är massor med snö. Räcker med max 10 minuter för det är himla bra träning(för mig också hehe...). 
 
Till veckan ska jag prova rida över lite bommar. Går det bra ska jag nog prova hoppa något litet kryss på fredag. Sen är det väl även tänkt att han ska få löshoppa snart igen. Det gjorde han med bravur sist och vi fick oss en liten chock över hans teknik faktiskt. Jäääklar så bra han kommer bli! Tänkt bara när han får bygga ordentligt med muskler och när man får börja finslipa på tekniken. Är ju ett tag bort men jag är så taggad på vad framtiden har att erbjuda.
 
Min älskade busponny!<3
(Får passa på att skriva ponny för tror inte han kommer fortsätta vara en ponny i framtiden.. oppsss..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0