Altea och Vannis.

Igår var det en familj och kollade på Vannis. Är så stolt över min ponny som faktiskt är väldigt lugn numera trots mycket folk och olika ryttare hit och dit. Självklart blir hon fortfarande väldigt spänd så fort en ny ryttare hoppar upp men hon går inte in i samma "försvarsposition" som hon brukar. Alltså hugga hej vilt i luften och bli jätte stressad innan hon ens känt av ryttaren på ryggen och är så resten av passet. Nu spänner hon sig till en början men slappnar av om hon trivs med ryttaren. Känns bra för mig för jag ser nu ännu tydligare på henne vad hon trivs med. Ryttaren som provred igår var väldigt grön men det enda jag kunde se när hen red var utveckling! Tror hen och Vannis skulle få roligt tillsammans och vill man utvecklas är Vannis helt klart rätt ponny för jobbet! Samma familj kommer igen på lördag och känns det fortsatt bra då följer hon med dom hem då. Usch vad jobbigt det känns.. Underlättar en hel del att famlijen är helgo och jag tyckte om dom mycket! Fin syn på hästar och lugna. Håller tummarna detta funkar, skulle kännas så skönt.
 
Idag red Altea Vannis. Så roligt att se hur duktig Altea börjar bli. Jag har ju sett henne rida i många år nu och hon har blivit riktigt duktig, hon rider så mjukt. Lite problem att fatta galopp idag då Vannis blir nochalant så fort någon inte gör på samma sätt som jag. Galoppera gör hon mer än gärna med hennes energi men rätt ska vara rätt. Så fort Altea tänkte på att vrida lite mer på höften så var det inga problem och ponny fattade lydigt galopp från halt om det så behövdes. Hon är en riktig diva, ponnyn alltså.. Dock världens bästa diva! Idag blev det markarbete. Travbommar som vi sedan höjde upp. Efter ett tag gjorde vi en serie med bom, hinder, bom, hinder, bom. Eller enligt Vannis bom, hinder sen ett till hinder... Längde avstånden men hon hoppade ändå. Tillslut hade jag längt till stohästavstånd men ponnyn hoppade glatt allt ändå. Mot slutet lugnade hon ner sig lite och hoppade serien som hon skulle! Altea gjorde ett bra jobb och hängde med riktigt bra när ponnyn valde att hoppa längdhopp. Den gula faran vill inte markabeta, hon vill hoppa!! 
 
Ni hittar en liten filmsnutt på Altea och räsern på min instagram: Vanilliin :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0