Cottetott

Idag följde jag med Klara till Lund. Hon hoppade Shana lite så jag var banpersonal ;) Fick trava av henne lite i slutet och hon är riktigt fin. Har blivit stor skillnad på henne. Klara ska verkligen ha creed för jobbet hon gjort med den där hästen! 
 
Hann bli mörkt innan jag tog mig till SRK(Skellefteå Ridklubb där Cotten står). Men tog in Cotten och gjorde iordning honom. Han har blivit mycket mer bekväm nu och framförallt bekväm med mig. Tror han trivs och han har lärt sig rutinerna. Inte alls lika stressad utan står lugnt i ryktspiltan. Kraffsar ibland och han stressar upp sig lite när hästen som står bredvid går iväg. Men nu lugnar han ner sig lika snabbt igen. Känns skönt att han verkar trivas.
 
Blev iallafall så att jag skrittade uppsuttet idag. Men eftersom det hunnit bli så mörkt skrittade jag lite på hoppbanan och ett varv runt terrängbanan. Lite läskigt när vi skulle gå till hoppbanan men jag lät han ta sin tid att kolla på grejer. Väl på hoppbanan hade han vääldigt mycket spring i benen. Att bara skritta tyckte han inte alls lät så roligt så han travade så fort han fick chansen. Förutom det skötte han sig bra. Valde som sagt att skritta ett varv runt terrängbanan också. Han skrittade på i världens fart och frustade massor. Var ett ställe som var lite läskigt och han behövde ca 40 sekunders övertalning innan han gick förbi. Tror jag har världens coolaste tre-åring! Annars var som sagt det värsta han gjorde att trava ungefär hela tiden fast vi skulle skritta. Men att han är piggelin gör ju inte mig något. Snarare tvärtom - jag gillar ju pigga hästar, så länge dom inte är stressade.
 
Kan ni gissa vad superstjärnan mer gjorde idag? Jo han gick in i spolspiltan!! Han var så modig. Nosade på gallret(avloppet alltså), backade två steg, gick fram och nosade igen och sedan gick han in! Massor med morötter och beröm fick han. Har väntat med att prova gå in där för ville han skulle kunna lita lite mer på mig innan. Vi hade ju lite problem att gå in i ryktspiltan i början för att han inte var trygg med mig. Men nu känns det som han litar mer och mer på mig. Han är så klok<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0