Galen Cotte

I söndags släppte vi ihop Lillan och Cotten i manegen. Det gick bara bra och dom hade verkligen kul! Efter det for jag och Cotten ute på långpromenad i skogen. Vi var ute och gick i nästan två timmar. Var jätte mysigt och Cotten var väldigt nöjd när vi kom tillbaka. Stod i säkert en halvtimme och rykte manen på honom efteråt. Lär ta ett bra tag att få ordning på hans man för den är så jäkla tjock. Känns konstigt att ha en häst med man. Saknar Vannis stubb haha, var så enkelt. I söndags provade vi även utrustning. Min sadel passade!! Gud så skönt! All annan utrsutning satt också jätte bra på honom, bara benskydden som var lite små. Promenerat över bommar på hoppbanan hann vi också med, inga konstigheter det heller!
 
I måndags longerade jag på hoppbanan. De första 10 minuterna släpade jag mest efter honom som en vante. Han brallade runt och var vääldigt pigg. Efter ett tag lugnande han ner sig. Han är väldigt lyhörd och framförallt riktigt snygg att kolla på. Han har ju så läckra gångarter!
 
Igår satt jag upp för första gången!! Väldigt spännande. Han var försiktig till en början och det var mycket läskigt. Valde att rida i gamla manegen då han varit där innan. Han har aldrig varit i nya manegen än. Skynket som delade av manegen och även läktaren var väldigt läskigt. Skrittade bara och travade lite. Han har ju aldrig haft någon annan ryttare än Jonna, som ridit in honom, på ryggen. Han blev piggare och piggare och i slutet tog han för sig framåt väldigt bra. Red inte så jätte länge men är såå nöjd över honom.
 
Idag ska vi ut i skogen en sväng tror jag. Vet inte om jag ska gå bredvid eller sitta på. Vi får se! Tänkte försöka hoppa upp och rida igen på fredag men efter det tror jag nog det blir träning från marken. Han är ju trots allt bara tre år, det får man ju inte glömma! Vi skyndar långsamt. Men är tävlingar på klubben hela helgen så vi får se vad som sker.
 
<3

Kommentarer
Postat av: Sussi

Kloka unge! 💜💜 Skynda långsamt, det kommer du ha igen så mycket sen. Detta kommer bli superbra! Ska bli spännande att följa er resa. 👊🏾👊🏾👊🏾

2016-10-26 @ 15:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0