Ut på upptäcktsfärd.

Idag kikade jag och Cotten in den så kallade "nya manegen". Han har inte varit där innan och eftersom jag ska rida där imorgon tänkte jag det kan vara skönt han har fått kolla in stället lite först. Han var väldigt taggad idag och trippade och småtravade bredvid mig. Men han var inte alls stressad utan bara glad och framåt! Var inga som helst problem på dagens upptäcktsfärd. Han följde mig överallt och nosade på alla möjliga köttätande saker(en vattenmatta t.ex. ;)) Det mest intressanta var ju såklart spegeln i nya manegen. Snacka om att han tycker om hur han ser ut ;) 
 
Idag red jag även Lillan. Har varit så fullt upp senaste tiden så har inte riktigt hunnit. Var en vecka sedan sist! Inte bra! Hade sån lyx att jag inte behövde hämta ponnyn ur hagen(lyx och lyx..) då den lilla rackarn hade smitit.. Ropade på henne och hon kom till min förvåning faktiskt fram till mig.
Vi busade iallafall på terrängbanan. Det var turbofart på henne idag. Jäklar vad hon busade. Inte nog med att hon sprang snabbt hon bockade som en tok också. Var riktigt nära att jag flög av ett antal gången haha. Har aldrig skrattat så mycket på en ponny i hela mitt liv. Hon är ju allt bra rolig lilltjorven! När hon fått göra sig av med de mesta av energin red jag lite på banan. Forsatte träna på att flytta lite för skänkeln. Skänkeln för Lillan är bara gas så försöker lära henne att det inte bara betyder full fart framåt. Idag var hon riktigt duktig och hon börjar förstå mer och mer vad jag vill. Duktig ponnybus<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0