Vannisen!

Igår fotade ju Fanny mig och Vannis. Vannis hade en hel del träningsverk från onsdagens ridpass då jag för första gången på ett bra tag red igenom henne rätt ordentligt. Vågade ställa henne och be om lite mer än vad jag gjort innan. Jääklar så fin hon var! Hon var toppen igår också men som sagt hade hon lite träningverk vilket märktes. Det där lilla extra som hon har kom inte riktigt fram. Men hon var ändå någolunda mjuk och rörde sig fint. Orkade inte bry mig så mycket om det, vi fick nog några fina bilder ändå. Hon är så rolig att rida, kommer verkligen sakna det. Känslan som man får av henne är outstanding! 
 
Idag ska vi bara mysa tillasmmans jag och Vannis. Fanny ska fota porträtt bilder på oss idag och sedan ska jag ut och rida. Vi ska göra det vi gör bäst - busa på ängarna!! Efter det ska hon få massage, en lång ryktstund, massor med morötter och ännu mer pussar.
 
Cotten ska få gå en promenad och kolla in stället lite till. Även han ska få bli borstad ordentligt. Han tyckte det var lite otäckt att stå uppbunden märkte jag. Hela stallet tyckte han var väldigt läskigt. Eller ja allt var faktiskt väldigt läskigt enligt honom. Tror han ska få stå lös i rykspiltorna så han få känna att han kan backa och röra sig lite mer fritt till en början.  Dessutom känner han ju inte mig. Vi tar en sak i taget i den takten som känns bra för honom. Att börja känna sig trygg med omgivningen och framför allt mig är viktigast just nu. Han måste få landa, känna sig hemma och lära sig alla rutiner. Kan tänka mig att allt är så stort och mycket för honom. Han är väldigt go och social iallafall. Ser verkligen framemot att få jobba med honom och lära känna honom! 
 
Cotten i sitt nya täcke! Passade perfekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0