Lång dag.

Var i stallet vid 10 imorse då Cotten skulle skos. Efter det red jag Ami. Hon blev rädd för en traktor på vägen till manegen så hon var lite stressad redan innan jag satt upp. Blev säklert 40 minuter enbart skritt för att få henne slappna av. Det gav helt resultat då hon var såå fin sen. Hon fick trava över lite bommar vilket hon gjorde helt lugnt. 
 
Efter jag ridit Ami var det Cottens tur. Han fick hoppa lite. Fick lite bråttom då det var lite tajt om tid innan manegen blev upptagen. Gjorde inget märkvärdigt alls utan hoppade bara ett hinder som stod på långsidan. De lite mer komplicerade sakerna vill jag gärna göra med en tränare på marken så jag inte förstör något. Men kan vara bra han får några språng i kroppen inför nästa helgs kurs iallafall! Dessutom tycker han ju att det är så roligt. Det är inte så lätt att hänga med i hans språng alltid. Jäklar vad han hoppar!
 
Även Lillan fick hoppträna idag. Hon har fått en liten hoppvila då jag haft så himla fullt upp senaste tiden. Tror det gjort henne gott för jääklar vad hon var duktig idag! Bjöd på hindrena, hade koll på benen och tyckte det var skitskoj. Höll på att flyga av två gånger men lyckades hålla mig kvar. Nu är både hon och Cotten anmälda till deras första tävling den 7 Mars. En klubbhoppning där båda ska gå 50cm. Blir spännande. Tur vi har lite tid att träna :D Var hemma vid kl 9 så har verkligen varit en lång men rolig dag!
 
 
Bjuder på en gammal bild på Lillan! Film på både Lillan och Cotten hittar ni på instagram: Golden.Comed
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0